Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Sociology of minorities --- Objectives of teaching --- Higher education
Choose an application
Objectives of teaching --- Didactic evaluation --- vakoverschrijdende eindtermen --- vakoverschrijdende thema's --- ontwikkelingspsychologie --- ondernemen --- Higher education
Choose an application
Objectives of teaching --- Didactic evaluation --- Secondary education --- vakoverschrijdende eindtermen --- vakoverschrijdende thema's --- ontwikkelingspsychologie --- ondernemen
Choose an application
In een school als professionele leergemeenschap onderzoeken de teamleden samen hun onderwijspraktijk, met de expliciete bedoeling deze te verbeteren. Drie basale capaciteiten worden theoretisch en praktisch beschreven: de persoonlijke capaciteit om refelectief te handelen, de interpersoonlijke capaciteit om collectief te leren en de oraganisatorische capaciteit om het samen leren te organiseren. De rol van de schoolleider bij de ontwikkeling van deze capaciteiten komt uitgebreid aan de orde. In het boek is ook een aantal vragenlijsten en praktische werkwijzen beschreven die schoolleiders kunnen hellpen bij het ontwikkelen van de school als professionele leergemeenschap. (Bron: covertekst)
Leergemeenschap --- Levenslang leren --- kwaliteitsverbetering --- School management --- professionaliteit --- Objectives of teaching --- schoolorganisatie --- 741 Schoolorganisatie --- 051031.jpg --- Professionele leergemeenschappen
Choose an application
Objectives of teaching --- Higher education --- New Zealand --- Students, Foreign --- Government policy --- History --- History. --- Students, Foreign - Government policy - New Zealand --- Students, Foreign - New Zealand - History
Choose an application
Introduction to the Tenth Anniversary EditionBackgroundThe Idea of Multiple IntelligencesIntelligence: Earlier ViewsBiological Foundations of IntelligenceWhat Is an Intelligence?The TheoryLinguistic IntelligenceMusical IntelligenceLogical-Mathematical IntelligenceSpatial IntelligenceBodily-Kinesthetic IntelligenceThe Personal IntelligencesA Critique of the Theory of Multiple IntelligencesThe Socialization of Human Intelligences through SymbolsImplications And ApplicationsThe Education of IntelligencesThe Application of Intelligences
Multiple intelligences --- psychologie --- persoonlijke ontwikkeling --- 159.9 --- Psychologie --- Begaafdheid --- Cognitieve psychologie --- Denken (psychologie) --- Begaafdheid. --- Cognitieve psychologie. --- Denken (psychologie). --- Theory of multiple intelligences --- Intellect --- Cognitive psychology --- Objectives of teaching --- onderwijs --- intelligentie
Choose an application
Ondernemingszin (h)erkennen biedt de lezer een conceptueel kader waarin ondernemend gedrag van jonge mensen in zijn ruimte betekenis wordt uitgeklaard. Het gaat namelijk om de ideale mix tussen zelfsturing en creativiteit. Die kwaliteiten in jonge mensen aanspreken en laten groeien betekent investeren in de toekomst. Het is ruimte scheppen voor initiatiefname, zelfstandigheid, nieuwe idee?n en het in handen nemen van de eigen ontwikkeling. Ondernemingszin (h)erkennen is een basiswerk voor wie in onderwijs maar ook daarbuiten, meer zicht wil krijgen op de wijze waarop ondernemingszin bij kinderen en jongeren zichtbaar is. Parallel met dit boek werden screeningslijsten ontwikkeld waarin men kan nagaan in welke mate jonge kinderen (3-6 jarigen), oudere kinderen (6-12 jarigen), leerlingen (12-18 jarigen) of studenten (18+) meer of minder aansluiten bij het profiel van een ondernemend persoon. In het verlengde daarvan is er ook een checklist waarbij de leerkracht zijn leeromgeving onder de loupe kan nemen vanuit de vraag: stimuleer ik zelfsturing en ondernemingszin? U kunt ze gratis downloaden via [www.cegopublishers.be](http://www.cegopublishers.be)
ontwikkelingspsychologie --- vakoverschrijdende thema's --- ondernemen --- Objectives of teaching --- vakoverschrijdende eindtermen --- #KVHB:Ervaringsgericht leren --- #KVHB:Ondernemen --- zelfvertrouwen --- 416 --- aansluiting onderwijs-arbeidsmarkt --- competenties --- psychologie --- 367.2 --- 471.4 --- 474.2 --- Ondernemingszin --- Onderwijs en maatschappij --- Persoonlijkheidsvorming --- creativiteit --- onderwijs --- werkgelegenheid --- zelfsturend leren --- 474.23 --- 474.9 --- Ervaringsgericht onderwijs --- Leeromgeving --- ondernemer --- ondernemingszin --- zelfsturing --- ervaringsgericht onderwijs --- ontwikkelingspsychologie, genetische psychologie --- Personeelsbeleid --- Didactiek; algemeen --- Onderwijsstrategieën --- Didactische principes --- Overige onderwerpen --- Onderwijsdoelstellingen --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Zelfsturend leren --- Relatie onderwijs - bedrijfsleven --- Basisonderwijs --- Buitengewoon onderwijs --- Hoger onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|